KREATIVT KUNDFOKUS I "TRÖGA" ORGANISATIONER
"Åsa, du har en innovativ förmåga som sätter igång processer i trögstyrda skolverksamheter. Du har ett totalt fokus på kunden på ett sätt som inte många har."
Cecilia (lärare)
- Åsö vuxengymnasium
- ALLT VAR BRA
"Jag hatar såna här utvärderingar! Allt har varit bra! Jag orkar inte sitta här och skriva ner allt som varit bra. Jag hade kommit varje dag om det fanns en hund på skolan att gå till ibland."
Elev i årskurs 9
- Problematisk skolfrånvaro i drygt 1 år, återvändare i skolan efter 10 ggr med Belle
EN HUND SOM GENERATOR FÖR FRAMGÅNG
"Du har ett hemligt vapen Åsa. Hon älskar Belle! Tack snälla Åsa, du är en ängel och har varit en generator för hela hennes utveckling. Hon har vuxit så mycket!"
Mamma till dotter med 2 års skolfrånvaro
- "Skolhundsåtervändare" med AST och mobbning i bagaget, godkända grundskolebetyg och tar studenten i juni 2025.
SJÄLVFÖRTROENDE OCH EGET ANSVAR
"Vi har sett en stor utveckling i att ta ansvar men också att våga försöka. Självförtroendet har vuxit enormt och vi upplever att K har blivit harmonisk på ett sätt vi inte har sett tidigare"
- Elev på Noblaskolan i Solna
VÄLMÅENDE, MOTIVATION OCH SINNESSTÄMNING
"Vi märker stor skillnad på Js sinnesstämning och välmående sedan hon fick möjligheten att träna med Åsa och Belle. Motivation att göra saker eller att komma igång kan vara svårt men det har vi aldrig märkt av då J ska träffa Belle, tvärtom!"
- Pappa till dotter med hörselnedsättning och asperger (elevens egna ordval) och skolfrånvaro.
OVÄRDERLIGA MÖTEN
"Mötena med Åsa och Belle har inte bara varit ovärderliga för A utan såklart även för hela familjen"
- Elev i årskurs 8 med sömnsvårigheter och ångestproblematik